Facebook Ads

Engasjerende annonser som gir resultater

  • Nå et stort publikum med målrettede annonser
  • Kostnadseffektiv annonsering med høyt potensiale
  • Spre merkevaren og få flere kunder
Få et uforpliktende tilbud

Hvorfor prøve Facebook Ads?

Sosiale medier vokser bare mer og mer, og det vil også si at det er et stort potensiale når det kommer til annonsering. 

Ved å annonsere på Facebook og Instagram vil du kunne nå ut til et stort publikum. Dette er ikke bare veldig bra for å spre merkevaren, men treffer man rett publikum vil det også kunne gode resultater. Noe av det som gjør Facebook Ads unikt er muligheten til å segmentere på en rekke ulike måter:

  • Demografi (kjønn og alder)
  • Atferd
  • Interesser
  • Geografi (Land, fylke, by)

Vi er eksperter på å lage engasjerende og underholdende annonser. Ta kontakt dersom du ønsker et uforpliktende pristilbud.

Noe av det vi tilbyr

Bildeannonser

Bildeannonser er blant de mest vanlige typene av Facebook-annonser du vil komme over. Selv om de er enkle, er de svært nyttige for å promotere spesialtilbud eller bestemte varer.

  • Enkelt format
  • Fleksibel

Videoannonser

Videoannonser blir stadig mer populære. De kan kjøres i Facebooks nyhetsfeed og historier, eller dukke opp som annonser i lengre Facebook-videoer.

  • Lyd & bevegelse
  • Vise demoer
  • Autoplay

Karusellannonser

Karusellannonser bruker opptil 10 bilder eller videoer for å fremheve et produkt eller en tjeneste. Dette alternativet kan brukes til å f.eks. vise frem ulike produkter i en kampanje.

  • Multi-produkt
  • Flere elementer
  • Interaktiv

Lead-annonser

Lead-annonser, som er tilgjengelige for mobile enheter, er utformet for å gi folk mulighet til å gi deg kontaktinformasjonen sin på en rask og enkel måte.

  • Skjema
  • Mobiloptimalisert
  • Rask respons

Prosessen

1. Planlegging

Første man må gjøre er å finne ut av hva man ønsker å oppnå. Deretter gjør vi en markedsanalyse og setter mål for kampanjene.

  • KPIer
  • Markedsanalyse
  • Budsjett

2. Målgruppen

Hos Facebook har man mange valg for å treffe den målgruppen man vil. Her går vi gjennom bl.a. interesser og geo-targeting.

  • Demografi
  • Interesser
  • Geo-targeting
  • Lookalike
  • Egendefinerte lister

3. Opprette annonser

Nå er det på tide å designe selve annonsen. Dette handler om å lage engasjerende innhold tilpasset målgruppen.

  • Design
  • Annonseformat
  • Relevans
  • Engasjement

4. Optimalisering

Når kampanjen er klar er det på tide å lansere. Her følger vi med og gjør kontinuerlige tester for å få de beste annonsene.

  • A/B-testing
  • Justeringer
  • Rapportering

Ofte stilte spørsmål om Facebook Ads

Hvorfor bør jeg velge Facebook Ads?

Facebook Ads gir tilgang til et enormt publikum med varierte interesser og demografi. Med detaljert målretting, kan du nå akkurat den målgruppen du ønsker, noe som kan øke ROI betraktelig.

Hvor mye koster det å annonsere på Facebook?

Hos Facebook Ads velger du helt selv hvor mye du ønsker å bruke. Budsjettet for Facebook Ads kan varieres etter dine behov.

Hvor raskt kan jeg se resultater?

Mens noen kampanjer kan gi umiddelbare resultater, anbefales det å gi det litt tid for å optimalisere og justere for best mulig utfall.

Vil annonsene mine også vises på Instagram?

Ja, om du ønsker det. Facebook eier Instagram, og du kan velge å vise annonsene dine på begge plattformene eller spesifikt på en av dem.