Google Ads

Budsjettvennlig annonsering med høyt potensiale

  • Betal kun for resultater
  • Få resultater raskt
  • Passer for alle budsjetter
Få et uforpliktende tilbud

Hvorfor prøve Google Ads?

Det finnes mange grunner til hvorfor man burde prøve Google Ads. Først og fremst er det en veldig god mulig for nye selskaper å se umiddelbare resultater. Grunnen til dette er at du enkelt og greit betaler for å havne over søkeresultatene i Google.

Det er også liten risiko ettersom at man veldig enkelt kan skru av annonseringen dersom man ønsker det. Er man nysgjerrig og vil prøve i en måned eller to, er det altså bare kjøre på uten at det vil være en stor investering over lang tid.

Man vil også kunne treffe målgruppen sin der det er størst sjanse for at de konverterer til et salg. Ved å identifisere ulike søkeord kan vi sørge for at bedriften din havner øverst der du vil og sende trafikken direkte til en optimalisert landingsside.

Google Ads er også veldig kostnadseffektivt ettersom at man kun betaler når noen trykker på annonsen. For å sørge for at man ikke går på en smell kan vi sette opp egne budsjetter per dag, uke eller måned. Vi måler selvfølgelig resultatene og følger med på at pengene ikke bare flyr ut vinduet.

Dersom du ønsker å gi det er forsøk kan du ta kontakt for en gratis analyse. Vi vil da ta en gjennomgang av bransjen og markedet du er i for å se om det er noe å hente.

Hva vi kan tilby

Søkekampanjer

Vis annonser helt øverst i søkeresultatene hos Google. Nå potensielle kunder når de søker på tjenestene eller produktene du leverer.

  • Budstrategi
  • Søkeord

Shopping-kampanjer

Annonser for produktene dine direkte i Google. Vis produktbilder og pris i søkeresultatene for mer synlighet og flere kjøp.

  • Produktbilder
  • Produktanmeldelser

Display-kampanjer

Display-kampanjer gir mulighet til å vise visuelle annonser på en rekke nettsteder over hele internett. De kan skreddersys for å nå bestemte demografier og interesser, øke merkevarebevissthet, eller drive retargeting.

  • Bannerannonser
  • Plasseringsvalg
  • Retargeting

Performance Max

Performance Max er en ny type Google Ads-kampanje som bruker Googles maskinlæring for å optimalisere plasseringer og bud over flere kanaler, inkludert søk, display, YouTube, Discover, og mer.

  • Maskinlæring
  • Flere kanaler

Prosessen

1. Planlegging

I starten er det viktig å definere mål og KPIer for kampanjen. Vi gjør også en markedsanalyse for å få oversikt før man lager de ulike kampanjene.

  • Målsetting
  • KPIer (Key Performance Indicators)
  • Markedsanalyse
  • Budsjett

2. Opprette kampanjer

Dette steget går ut på å lage selve kampanjene. Her velger vi hvilken type kampanje vi skal gå for og lager selve annonsene.

  • Annonsetekst
  • Annonseutvidelser
  • Annonseformater
  • Visuell design (for display)
  • Søkeord
  • Budstrategi

3. Optimalisering

Etter vi har laget kampanjene setter vi dem i gang og optimaliserer etterhvert som vi ser resultater.

  • A/B-testing
  • Budjustering

4. Justeringer

Når kampanjene kjører følger vi nøye med for å sørge for at pengene ikke blir sløst bort. Her sørger vi for at vi holder oss innenfor budsjettet og at vi når målene.

  • Rapportering
  • Resultatanalyse
  • ROI-evaluering
  • Ukentlig gjennomgang

Ofte stilte spørsmål om Google Ads

Hva er Google Ads?

Google Ads er Google sin annonseringsplattform hvor bedrifter kan vise sine annonser til brukere som søker på Google eller besøker nettsteder og apper i Googles nettverk.

Hva er forskjellen mellom søke-, display- og shopping-annonser?

Søkeannonser vises på Google søk, display-annonser vises på Googles partner-nettsteder, og shopping-annonser viser produktbilder og priser direkte i Google Shopping-resultater.

Hva er forskjellen mellom organisk søk og betalte annonser?

Organiske søkeresultater er rangert av Google basert på relevans og kvalitet, uten betaling. Betalte annonser vises øverst eller nederst på søkeresultatsiden og er merket med “Annonse”.

Hvordan kan jeg spore avkastningen på investeringen (ROI) fra mine kampanjer?

Med Google Ads kan du bruke konverteringssporing for å se hva brukerne gjør etter at de har klikket på annonsen din. Dette kan inkludere kjøp, registreringer, telefonanrop, og mer, slik at du kan beregne din ROI.